Polecana literatura
Zakładka ta będzie stopniowo uzupełniana podczas projektu.
Szczególnej uwadze polecamy publikacje:
- Aron E.N., (2017) Wysoko wrażliwi, wyd. Feeria.
- Czyż K., (2021) Miej wyje**ne, będzie Ci dane, wyd. OnePress.
- Kohneman D., (2012) Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym, wyd. Media Rodzina.
- Kubisiowska K. (2022), Vetulani – Piękny umysł. Dzikie serce, Kraków.
- Rak R. (2019), Baśń o wężowym sercu albo wtóre słowo o Jakubie Szeli, Warszawa.
- De Barbaro N. (2021), Czuła przewodniczka. Kobieca droga do siebie, Warszawa.
- Duda A., Koperna P. (2018), Sezon na smutki, W: „Psychologia w Szkole”, nr 2, S. 14-20
- Heath C., Heath D. (2021), Decydujące momenty. Jak budować doświadczenia, które mogą zmieniać, poruszać i motywować, MT Biznes.
- Frankl V.E. (2018), Człowiek w poszukiwaniu sensu, wyd. Czarna Owca.
- Łukaszewicz M. (2002), Wpływ postaw rodzicielskich na poziom agresywności młodzieży, „Wychowanie na co Dzień”.
- Kozłowska A. (1996), Jak pomagać dziecku z zaburzeniami życia uczuciowego, Warszawa.
- Radziwiłłowicz W., Chojnacka-Szawłowska G., Liczmańska M., Chodorowski Z., Salamon M., Waldman W., Sein Anand J. (2005), Poczucie sensu życia i jego psychospołeczne uwarunkowania wśród młodzieży dokonującej próby samobójczej, [w:] Plopa M. (red.), Człowiek u progu trzeciego tysiąclecia. Zagrożenia i wyzwania, t. 1, Elbląg.
- Musiał M. (2019), Dobra relacja. Skrzynka z narzędziami dla współczesnej rodziny, Warszawa.
- Duda A.K., i in (2019), „Masz prawo do mediacji w szkole…”, Warszawa.
- Nowosad I., Pietrań K., Szymański M.J. (2016), Szkoła. Konflikt podmiotów?, Toruń.
- Konarzewska A., (2019), Być (nie)zwykłym wychowawcą, Warszawa.
- Czerw A., (2017), Psychologiczny model dobrostanu w pracy. Wartość i sens pracy, Warszawa.
- Taraszkiewicz M. (2019), Pomoc ku równowadze. Mały atlas zdrowia psychicznego, Warszawa.
- Wolf S., (2018), Sens życia i jego znaczenie, Łódź.
- Szpunar M., (Nie)potrzebna wrażliwość https://www.magdalenaszpunar.com/_pliki/Szpunar_Magdalena-(Nie)potrzebna_wrazliwosc.pdf
- Półtorak M., Wybrane uwarunkowania trudności i niepowodzeń edukacyjnych w opiniach uczniów i nauczycieli, file:///C:/Users/Go%C5%9B%C4%87/Downloads/120-Tekst%20artyku%C5%82u-210-1-10-20190907.pdf
- Musiał D., Kształtowanie się tożsamości w adolescencji, https://www.kul.pl/files/208/5_t-14-8-art.pdf
- Jarymowicz M., Imbir K., Próba taksonomii ludzkich emocji, https://www.kul.pl/files/714/nowy_folder/4.53.2010_art.3.pdf
- Tucholska K., Gulla B., Psychologia pozytywna – krytyczna analiza koncepcji, http://www.kul.lublin.pl/files/208/7_t-14-10-art.pdf