Przejdź do menu Przejdź do treści

Polecana literatura

Zakładka ta będzie stopniowo uzupełniana podczas projektu.

Szczególnej uwadze polecamy publikacje:

 

  1. Aron E.N., (2017) Wysoko wrażliwi, wyd. Feeria.
  2. Czyż K., (2021) Miej wyje**ne, będzie Ci dane, wyd. OnePress.
  3. Kohneman D., (2012) Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym, wyd. Media Rodzina.
  4. Kubisiowska K. (2022), Vetulani – Piękny umysł. Dzikie serce, Kraków.
  5. Rak R. (2019), Baśń o wężowym sercu albo wtóre słowo o Jakubie Szeli, Warszawa.
  6. De Barbaro N. (2021), Czuła przewodniczka. Kobieca droga do siebie, Warszawa.
  7. Duda A., Koperna P. (2018), Sezon na smutki, W: „Psychologia w Szkole”, nr 2, S. 14-20
  8. Heath C., Heath D. (2021), Decydujące momenty. Jak budować doświadczenia, które mogą zmieniać, poruszać i motywować, MT Biznes.
  9. Frankl V.E. (2018), Człowiek w poszukiwaniu sensu, wyd. Czarna Owca.
  10. Łukaszewicz M. (2002), Wpływ postaw rodzicielskich na poziom agresywności młodzieży, „Wychowanie na co Dzień”.
  11. Kozłowska A. (1996), Jak pomagać dziecku z zaburzeniami życia uczuciowego, Warszawa.
  12. Radziwiłłowicz W., Chojnacka-Szawłowska G., Liczmańska M., Chodorowski Z., Salamon M., Waldman W., Sein Anand J. (2005), Poczucie sensu życia i jego psychospołeczne uwarunkowania wśród młodzieży dokonującej próby samobójczej, [w:] Plopa M. (red.), Człowiek u progu trzeciego tysiąclecia. Zagrożenia i wyzwania, t. 1, Elbląg.
  13. Musiał M. (2019), Dobra relacja. Skrzynka z narzędziami dla współczesnej rodziny, Warszawa.
  14. Duda A.K., i in (2019), „Masz prawo do mediacji w szkole…”, Warszawa.
  15. Nowosad I., Pietrań K., Szymański M.J. (2016), Szkoła. Konflikt podmiotów?, Toruń.
  16. Konarzewska A., (2019), Być (nie)zwykłym wychowawcą, Warszawa.
  17. Czerw A., (2017), Psychologiczny model dobrostanu w pracy. Wartość i sens pracy, Warszawa.
  18. Taraszkiewicz M. (2019), Pomoc ku równowadze. Mały atlas zdrowia psychicznego, Warszawa.
  19. Wolf S., (2018), Sens życia i jego znaczenie, Łódź.
  20. Szpunar M., (Nie)potrzebna wrażliwość https://www.magdalenaszpunar.com/_pliki/Szpunar_Magdalena-(Nie)potrzebna_wrazliwosc.pdf
  21. Półtorak M., Wybrane uwarunkowania trudności i niepowodzeń edukacyjnych w opiniach uczniów i nauczycieli, file:///C:/Users/Go%C5%9B%C4%87/Downloads/120-Tekst%20artyku%C5%82u-210-1-10-20190907.pdf 
  22. Musiał D., Kształtowanie się tożsamości w adolescencji, https://www.kul.pl/files/208/5_t-14-8-art.pdf
  23. Jarymowicz M., Imbir K., Próba taksonomii ludzkich emocji, https://www.kul.pl/files/714/nowy_folder/4.53.2010_art.3.pdf
  24. Tucholska K., Gulla B., Psychologia pozytywna – krytyczna analiza koncepcji, http://www.kul.lublin.pl/files/208/7_t-14-10-art.pdf

„AKTYWNI Z PASJĄ – Praca zdalna z młodzieżą
w kryzysie emocjonalnym” projekt finansowany
ze środków programu  „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki  oraz Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie